Jak se odnaučit kouřit? Metody které fungují

Napsal

Jste již několik let aktivním kuřákem, ale často přemýšlíte nad tím, jak přestat kouřit? Nebo jste se o to už několikrát pokoušeli, bohužel neúspěšně? Možná jste jen nenalezli nejvhodnější způsob odvykání kouření. Jisté je, že odvykání kouření je opravdu náročné a vyžaduje veliké úsilí.

Základním předpokladem pro úspěšné ukončení tohoto zlozvyku je rozhodnutí přestat. Vaše rozhodnutí o ukončení kouření, má při odvykání zásadní význam. Také je velmi důležité opravdu chtít s kouřením přestat, mít odhodlání a pevnou vůli. Pomoci vám mohou také některé informace o změnách a “uzdravení” vašeho těla poté, co si dáte svou poslední cigaretu.

your-20198_1920

Změny v organismu poté, co přestanete kouřit

V momentě, kdy přestanete kouřit, prokážete svému tělu obrovskou službu. Již 20 minut od vaší poslední cigarety se vrací do normálu váš krevní tlak i tepová frekvence a dochází ke zlepšení krevní cirkulace v horních i dolních končetinách. Po deseti hodinách od poslední cigarety se vrací do normálu koncentrace kyslíku v krvi .

Po 24 hodinách odvykání je z vašeho těla vyloučen oxid uhelnatý a vaše krev je okysličenější. Vaše plíce a dýchací cesty se také začínají čistit. Do 48 hodin odbourá vaše tělo veškerý nikotin. Vaše smysly, především chuť i čich se zlepšují. Do 72 hodin se rozšíří dýchací cesty a bude se vám snadněji dýchat.

Do 12 týdnů dojde ke zlepšení krevního oběhu, chůze a běh pro vás budou snadnější a budete se méně zadýchávat. Mezi třetím a devátým měsícem se vám výrazně zlepší funkčnost plic. Také vymizí problémy, jako jsou kašel, dušnost či pískoty na hrudi. Do 5 let od poslední cigarety vám klesá riziko srdečního infarktu na polovinu rizika kuřáka a do 10 let vám klesne vznik plicní rakoviny na polovinu rizika kuřáka.

Jak přestat kouřit?

Způsobů, jak ukončit svou závislost na kouření, je v dnešní době spousta. Existuje několik pomůcek, které vám odvykání ulehčí. Na trhu naleznete velké množství přípravků proti kouření – nikotinové žvýkačky, nikotinové náplasti, léky proti kouření, apod. Také se můžete obrátit na svého lékaře nebo specializované centrum či poradnu.

Jak postupovat při odvykání?

  1. V první řadě si stanovte pevný den, kdy přestanete kouřit.
  2. V tento den se pokuste svůj volný čas co nejvíce vyplnit. Vyrazit  ven s přáteli, nejlépe nekuřáky, zajděte si do kina, na procházku či na večeři nebo si zajděte zacvičit.
  3. Také si sepište seznam důvodů, proč chcete s kouřením přestat. Napište veškerá negativa, která na kouření shledáváte, včetně toho, jak vás kouření omezuje v práci či v rodině. Seznam umístěte na viditelné místo.
  4. Také si sepište situace, které vás nejvíce vedou ke kouření. Snažte se těmto situacím vyhnout, vymyslet si za ně náhradu a najít si zábavu, která vás donutí na cigaretu zapomenout.
  5. Sepište si seznam věcí, které můžete udělat, když vás popadne chuť na cigaretu. Jakmile vás chuť přepadne, nahlédnete do seznamu a jednu věc vyberete.
  6. Svému nejbližšímu okolí oznamte, že jste s kouřením přestali a požádejte je, aby vás ve vašem úsilí podpořili. A vyhýbejte se společnosti kuřáků.
  7. Zbavte se všeho, co souvisí s cigaretami. Odstraňte z dosahu vše, co s kouřením souvisí a může vám ho připomínat – popelníky, krabičky od cigaret, zapalovače, apod.
  8. Za své úsilí se vždy odměňte. Vhodné je spočítat si, kolik jste za týden bez cigaret ušetřili a za tyto ušetřené peníze si pořiďte nějakou odměnu.
  9. Pokud budete trpět abstinenčními příznaky, využijte možnosti použití přípravků proti kouření.
  10. Stále si připomínejte, proč jste se rozhodli s kouřením přestat.

Náhradní nikotinové terapie

Náhradní nikotinová terapie je v současnosti nejvíce preferovanou léčbou. Přípravky proti kouření minimalizují abstinenční příznaky a dávají odvykajícímu kuřákovi možnost vyrovnat se především z psychosociální závislostí na kouření. Tyto přípravky obsahují velmi malé množství nikotinu, které předají tělu v čisté formě a na rozdíl od cigarety tak nezpůsobují žádná zdravotní rizika.

Tyto přípravky vám pomohou od závislosti na tabáku tím, že zmírní touhu vašeho těla po nikotinu a zároveň minimalizují abstinenční příznaky. Na trhu je k dispozici velké množství preparátů pro náhradní nikotinovou terapii, jako jsou žvýkačky, náplasti proti kouření, různé léky proti kouření a každý si může vybrat formu i dávku, která mi bude nejvíce vyhovovat.

Patří sem například:

  • Nikotinové náplasti
  • Nikotinové žvýkačky
  • Pastilky a mikrotablety s nikotinem
  • Elektronické cigarety

Biorezonance a kouření

Vyzkoušeli jste všemožné přípravky proti kouření, prostředky slibující utlumení touhy po cigaretě, ale s vaší závislostí na nikotinu to ani nehnulo? Existuje ještě jeden, revolučnější přístup, který by vám mohl skutečně pomoci.

Biorezonance je efektivní metoda s velmi vysokou úspěšností (až 80 %), s kterou vaši závislost na cigaretách jistě pokoříte. Tato bezbolestná podpora při odvykání kouření je vhodná pro každého kuřáka bez ohledu na věk nebo počet vykouřených cigaret.

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *