Nová reklama Dunkin Donuts sklízí smíšené reakce od zákazníků. Proč?
Napsal Michaela
Přestože řetězec Dunkin Donuts již v Česku nepůsobí, jeho nejnovější reklama by neměla uniknout vaší pozornosti. Kdo se v ní objevil a proč je považována za kontroverzní?

Hvězda seriálu The Summer I Turned Pretty v reklamě na novinku letošního léta
V reklamě na osvěžující letní nápoj, který je letošní novinkou, se objevil sympaticky herec Gavin Casalegno, hvězda seriálu The Summer I Turned Pretty. V reklamě se pohodlně opaluje u bazénu, s částečně rozepnutou bílou košilí, drží svůj drink a s plaše sebevědomým výrazem pronese: „This tan? Genetics… Golden summer, literally.“ V překladu to znamená: Tohle opálení? Genetika… zlaté léto, doslova. Kromě této hlášky toho v reklamě pronese ještě víc a prohlásí se za krále léta, kterým se můžete stát i vy, pokud si zakoupíte nový osvěžující nápoj Golden Hour Refresher. Nicméně právě zmínka o genetice se dočkala u diváků největší odezvy.
Osvěžující letní nápoj
Nový letní drink Golden Hour Refresher, který se čerstvě objevil v nabídce Dunkin Donuts, se stal hlavní tváří jejich nové reklamy. Ne všem se ale líbí, že v ní značka zmiňuje genetiku. „Proč se v reklamě na ledový nápoj mluví o genetice a co to má společného?“ podivují se někteří.
Špatné načasování
Aby toho nebylo málo, reklama se objevila pouze několik dní poté, co byla vydána reklama American Eagle se Sydney Sweeney, ve které si tvůrci pohráli se slovy genes a jeans. Obě slova se totiž vyslovují stejně, ale znamenají dvě diametrálně odlišné věci. Genes jsou geny, zatímco jeans jsou džíny. Americký prodejce American Eagle se specializuje na prodej oblečení a doplňků a reklama s populární herečkou Sydney Sweeney se samozřejmě soustředila na prodej džínů. Někteří diváci v tom ale viděli vyzdvihování bílé rasy a chvalozpěv bělošských standardů krásy. Pokud by reklama Dunkin Donuts vyšla jindy, nikdo by se nad zmínkou o genetice možná ani nepozastavil. Takto ale vyvolala vlnu nevole a kontroverze.
Vyjádření tvůrců a Gavina Casalegno
A jak se k reklamě vyjádřili tvůrci a Gavin Casalegno? Nijak. Společnost Dunkin Donuts chtěla pravděpodobně pouze vydat uvolněnou letní reklamu. Kdyby vyšla v jiný čas, mohla by se skutečně stát hitem a nechtěná negativní pozornost by se okolo ní možná ani nevytvořila. Na druhou stranu ona kontroverze přispěla k tomu, že na pár dní se z reklamy stal virální hit na sociálních sítích a hojně se o ní mluvilo. Zda se nakonec jednalo o geniální marketingový trik a vydání bylo naplánováno, to se nejspíš nedozvíme.
Vychutnejte si pohled na pohledného herce
Co si z toho tedy odnést? Pokud sledujete seriál The Summer I Turned Pretty (Léto, kdy jsme zkrásněla), který pojednává o milostném trojúhelníku mezi Bellou a bratry Fisherovými, možná je právě Gavin Casalegno vaším oblíbeným hrdinou. V případě, že jste reklamu dosud neviděli, pohodlně se usaďte a vychutnejte si pohled na opáleného a bezesporu atraktivního herce. Když nebudete v reklamě hledat žádné skryté poselství, vychutnáte si pohodovou letní atmosféru a neškodnou reklamu na nápoj, jenž si můžete v provozovnách Dunkin Donuts objednat.
Pobočky Dunkin Donuts
Ačkoliv v minulosti řetězec působil také v Česku, nyní se za lahodnými donuty a ledovými nápoji musíte vydat buď do Německa, Turecka, Španělska, Bulharska, Velké Británie nebo do USA.
Ať už byl záměr tvůrců nové reklamy Dunkin Donuts jakýkoliv, fanynky pohledného herce Gavina Casalegno si při jejím sledování rozhodně přijdou na své.
Zdroj textu: www.nypost.com, www.people.com
Zdroj foto: www.freepik.com
Recommended Posts

Co je nový vlasový trend hime cut?
26 března, 2025

Jak vrátit romantiku do vztahu?
07 srpna, 2024