Jak si poradit s chrápáním

Napsal

Někdy stačí zvlhčit vzduch, změnit polohu při spánku, v krajním případě je nutný lékařský zákrok, chrápání se ale zbavit můžete. 

Nepříjemný zvuk doprovázející spánek velké skupiny lidí, chrápání, je způsobený chvěním měkkého patra. Během spánku se často výrazně zúží otvor, jímž dýcháme, v důsledku povolení hrtanových svalů. Tlakem se rozechvěje měkké patro a vzduch, který prochází kolem něj vydá onen charakteristický zvuk. Chronickému chrápání se říká ronchopatie a příčin může být celá řada. K rizikovým skupinám patří kuřáci, obézní lidé s vysokým tlakem  a diabetes. Měli byste se nechat vyšetřit na ORL, kde lékař potvrdí nebo vyloučí, že příčina problému nevzniká přímo v hltanu nebo v horní části dýchacích cest.

Spánek na boku

Nejhůř chrápou lidé zvyklí spát na zádech.přitom stačí jen otočit se na bok a tlak na dýchací cesty se zmírní natolik, že chrápání ustane. Pomáhá také zvednout si při spaní hlavu asi o 10 cm oproti zbytku těla, rozhodně nespěte bez polštáře. Vyvýšení hlavy pomůže zprůchodnit dýchací cesty.

Pokud tyto změny podpoříte tím, že bude chodit spát brzy, ne až v době, kdy padáte únavou, váš spánek se zkvalitní a chrápání se zřetelně omezí.

Připravte si prostředí na spaní

Pamatujte na to, že chrápání ovlivňuje kvalita vzduchu v místnosti, kde spíte. Je třeba pravidelně v ní uklízet, především ji zbavit prachu a dostatečně ji zvhčovat. Jestli vám to venkovní teploty dovolí, spěte při otevřeném oknu, nebo si pořiďte zvlhčovač vzduchu. Suchý a teplý vzduch totiž dráždí sliznici nosu a podporuje chrápání.

Hydratovat byste měli také sebe. Snažte se po celý den dodržotvat pitný režim, na noc pak zkuste čaj z některé bylinky, které prý dokážou chrápání utlumit. Jsou to například dobromysl, ostropestřec, dokonce i obyčejná máta.

Share

Recommended Posts

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *