Dopřejte si relaxační koupel v pohodlí domova

Napsal

Podle statistik se častěji sprchujeme, vana už několik let ustupuje do pozadí. Ať už je to cenou vody nebo proto, že jsme stále ve spěchu, půlhodinku v teplé voňavé vodě si dopřáváme stále méně. A je to škoda.

Ve vaně se konečně na chvíli zastavíte po celodenním shonu, odpočinete si, vyčistíte hlavu. Už jen proto bychom si měli napustit vanu alespoň jednou týdně bez ohledu na účet za vodu. Dopřejte si občas relaxační koupel. Pěkně v pohodlí domova.

Proč je dobrá relaxační koupel

O tom, že voda má léčivé schopnosti pro tělo i duši, věděli už v antickém světě. Teplá voda uvolní ztuhlé svaly i páteř, nahřeje prochladlé tělo, zbaví bolesti klouby, její šplouchání uklidňuje mysl. Když do ní přidáte bylinky, aromatické oleje nebo koupelové sole, dokážete účinky na organismus ještě posílit. Relaxační koupel vám pomůže lépe usnout, pokud trpíte nespavostí, zbaví vás nervozity a stresu. Na druhou stranu vás umí zbavit únavy a dobít energií. Blahodárně působí i na vaši pleť, čistí a zpevňuje pokožku.

Jak si připravit relaxační koupel

Při přípravě relaxační koupele si ohlídejte, aby se teplota vody pohybovala v rozmezí 37°až 39°C, příliš horká voda není pro zdraví moc vhodná, ale nehodí se ani koupání v chladné vodě. Koupel by měla trvat nejméně 20 minut, ideální doba je kolem 30 minut.

Do vany si napusťte tolik vody, abyste v ní byli ponoření co největší částí těla. Do vody si můžete přidat koupelovou sůl, bylinky nebo jiné přísady, aby se posílil ten účinek, který od koupele očekáváte. Například proti nespavosti nebo na zklidnění zkuste 3 lžíce medu, na unavené klouby a pro příval čerstvé energie pomůže rašelina.

Lázeň si můžete zpříjemnit poslechem relaxační hudby, aromalampičkami či vonnými svíčkami. Po koupeli se zabalte do suchého prostěradla nebo froté županu a ještě dvacet minut relaxujte v tichém prostředí.

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *