3 tipy jak absolvovat pracovní oběd

Pojem oběd ihned člověku přivodí myšlenku na dobré jídlo, kávu a nealkoholický nápoj. Ovšem „pracovní oběd“ se netýká pouhého zahnání hladu. Projednávají se u něj obchodní záležitosti, což svým způsobem představuje formu společenské akce.

pUpu_Uz-3beYlkSHqDIl5-GtgRPst5ewyMeFG6x5Ox0

Primárním účelem takového oběda, je projednávání dílčích otázek, jež se točí kolem obchodu a rovněž upevňování vzájemné důvěry. Většinou se pracovní oběd sjednává telefonicky nebo ústně. Může být také součástí celodenního jednání či konference. Často bývá zahájen kolem poledne. Tedy v rozmezí od 12 až 13 hodin. Určen je pouze pro pár vybraných hostů, nezřídka pouze pro dvě osoby. Doba trvání pracovního oběda je individuální. Protáhnout se klidně může i na dvě hodiny.

Pracovní oběd podle jeho účelu

Velmi záleží na tom, zda se jedná o pracovní oběd mezi obchodními partnery či kolegy. Během oběda mezi kolegy jde často jen o doladění pracovních záležitostí. Domlouvá se většinou na pracovišti osobně. Zveme-li na oběd obchodního partnera, pozýváme ho telefonicky nebo osobně. Předem stanovíme místo konání i termín. Slušností je nabídnout více možností, pro setkání. Výběr restaurace, kavárny přizpůsobíme tak, aby se náš obchodní partner cítil pohodlně.

Kdo platí útratu?

Útrata je v režii hostitele – toho, kdo oběd navrhl. Zvykem je i nabídka že si zaplatím svou část nebo půl útraty. Avšak hostitel většinou s poděkováním odmítne. Navrhovatel oběda by měl být předem na místě a komunikovat s personálem bez rozdílu, zda se jedná o ženu či muže. Pozvaný obchodní partner by neměl nikdy čekat na svého hostitele.

Jak začít s konverzací

Ať jde o oběd nebo setkání u kávy pakliže nemáte hlad, jde o příležitost k upevnění vztahů zcela neformálním způsobem na neutrální půdě. Ideální je začít společenskou konverzací a obchodní jednání nechat na později. Vhodná jsou nevtíravá témata. Například o rodině, dovolené, hobby. Uvolněná komunikace pomůže zbavit se oběma stranám počátečních nejistot. Zapomeňte na politiku či náboženská témata.

Neskákejte nikdy druhému do řeči a pokuste se být empatičtí. Usnadní vám to lépe pochopit myšlenky vašeho obchodního partnera. Schůzku zbytečně neprotahujte a držte se naplánovaného času. Všelijaké podrobnosti, jež vyplynou během pracovního oběda, mohou být předmětem pro další jednání. Dříve než se rozloučíte, si vzájemně potvrďte další termín pro nové jednání.

Share

Když dojde na to popsat druhé lidi, jde nám to velmi snadno. Ovšem pokud má člověk popsat sám sebe je to složitější. Začnu tedy tím nejzákladnějším. Jmenuji se Gabriela a jsem 72 ročník, takže už něco pamatuji :) Největším žroutem mého času je psaní článků a já jsem za to moc ráda. Pořád je toho spousta, co se člověk může učit. Mimo jiné si snažím vymezit čas pro sport a ruční tvorbu.

Recommended Posts

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *