Máte potíže s nadýmáním? Tyhle potraviny vám pomůžou

Napsal

Nadýmání a plynatost jsou potíže, které nám dokážou hodně znepříjemnit život. Většinou je nafouklé břicho způsobeno nadýmavými potravinami, může jít ale také problém zdravotní. Pokud nadýmání nezmizí v průběhu hodin, trápí vás opakovaně a dlouhodobě, je rozumné poradit se s lékařem.

Tak, jako některé potraviny nadýmání způsobují, jsou i potraviny, které vám od nafouklého břicha dokážou pomoci. Stačí zařadit je pravidelně do jídelníčku a případně podpořit trávení některými bylinkovými čaji. Z bylinek vhodných k úpravě plynatosti je to například kmín, fenykl, anýz, máta nebo meduňka.

Jaké potraviny pomáhají při nadýmání

Některé potraviny upravují prostředí zažívacího ústrojí, takže se nadýmání a plynatost prostě neobjeví nebo pomůžou, když už se břicho nafoukne. Mezi potraviny, které jsou nejlepší na úpravu zažívání a které si rozhodně zaslouží pravidelné zařazení do jídelníčku, jsou fermentované potraviny. To jsou ty, které prošly mléčným kvašením.

Kysané zelí a kimči

Kvašená zelenina je skvělým pomocníkem pro úpravu zažívání. Obsahuje probiotika, podporuje růst správných bakterií ve střevech. Tím napomáhá k lepšímu vstřebávání živin, ale také k odstranění plynatosti.

Jogurt a kefír

Klasický hustý plnotučný jogurt (říká se mu řecký), stejně jako kefír, obsahuje probiotické kultury, díky nimž se upraví mikroflóra ve střevech a ulevuje od zácpy a nadýmání.

Zázvor

Kořen zázvoru pomáhá se zažívacími problémy, včetně nadýmání. Stimuluje trávicí enzymy a zrychluje metabolismus. Stačí půl lžičky denně do jídla nebo ve formě čaje a máte po starostech.

Chřest

Přestože jsme bývali pěstováním chřestu vyhlášení, v našich zemích nejde o příliš rozšířenou potravinu. Je to škoda, protože chřest pomáhá s nadýmáním a působí močopudně, takže odvádí přebytečnou vodu z těla.

Share