Chcete zhubnout? Jezte okurku – pravda nebo mýtus

Napsal

Už jste také slyšeli o okurkové dietě? To prostě jíte nějaký čas okurky na všechny způsoby a zhubnete. Teoreticky je to možné. Okurky mají jen velmi málo kalorií, z větší části je to vlastně jen voda. V praxi jsou jednostranné diety velmi nebezpečné a přispívají k jojo efektu.

Jestli chcete zhubnout trvale, měla by být vaše strava pestrá a obsahovat všechny živiny, tedy sacharidy, bílkoviny i tuky. A samozřejmě dostatek vlákniny, vitamíny a minerály, které jsou pro řadu tělesných funkcí nezbytné. Jak do toho všeho pasuje okurka?

Okurka je opravdu dietní zelenina

Díky svému složení je okurka opravdu vhodná zelenina do dietního jídelníčku. Obsahuje vitaminy A, B a C a také důležité minerály, jako je draslík, vápník, fosfor, železo a hořčík. Vysoký obsah tekutiny a naprosté minimum energie (na 100 gramů pouhých cca 63 kJ) z ní dělají skvělou potravinu pro všechny, kdo se snaží zhubnout. Na hubnutí se podílí také důležitá vláknina, která zasytí a normalizuje zažívání. To jsou důvody, proč by se měla na vašem hubnoucím jídelníčku objevovat ideálně každý den. Ale jen okurka nestačí.

Tipy pro hubnutí s okurkou

Jestli myslíte své hubnutí vážně, určitě do jídelníčku nezařazujte okurky v sladkokyselém nálevu. Buď konzumujte okurku salátovou nebo kvašenou. Rychlokvašky jsou navíc velmi zdravé, díky mléčnému kvašení jsou bohatým zdrojem probiotik.

Okurka by měla být součástí každého zeleninového salátu. Právě díky její nízké energetické hodnotě můžete sníst salátu celou mísu bez výčitek. Má to ale háček – dresink by neměl obsahovat cukr. Vlastně ideální zálivka je slunečnicový nebo olivový olej, pár kapek vinného octa nebo balsamika a trocha soli.

Úplně ideálním dietním jídlem je okurka v jogurtu, doplněná česnekem, koprem a drcenými vlašskými ořechy, tak jak ji znáte z Řecka (tzatziki) nebo Bulharska (tarator). Takto připravený pokrm z okurky obsahuje všechno, co potřebujete, zasytí a v létě osvěží.

Share