Je víno skutečně zdravé?

Napsal

Je víno skutečně zdravé?Někteří tvrdí, že víno je zdravé a vhodné pro naše srdce. Jiní zase říkají, že pomáhá uklidnit nervy. A někteří dokonce tvrdí, že sklenka červeného vína pomáhá udržet pod kontrolou cukrovku. Kde je tedy pravda?

Víno jako zdravý alkohol?

Je těžké věřit jednomu faktu a zároveň druhému. Pokud jste však milovníky vín, tento článek je pro vás jako dělaný. Nejen, že se dozvíte, co vašemu zdraví váš oblíbený nápoj nabízí, dozvíte se také, kolik je správné ho vypít, aby jeho konzumace zůstala zdravá.

Výhody červeného vína

Udržuje srdce zdravé

Víno, ať už červené nebo bílé zvyšuje v lidském těle množství „dobrého“ cholesterolu a lipoproteinu. Lipoprotein pomáhá převádět cholesterol z tkání do jater, a tím chrání naše srdce.

Flavonoidy obsažené v čeveném vínu fungují jako prevence při tvorbě krevních sraženin ( i v tepnách), čímž se brání k utváření bloků. Právě proto je víno kvalifikované jako velmi vhodné ke konzumaci, pokud si chceme právě srdce udržet zdravé.

Kontroluje hormony

V červeném vínu jsou také obsaženy fytochemikále a bohaté antioxidanty, které pomáhají zlepšit náš imunitní systém a dokážou zajistit i správnou funkci hormonů.

Jeho další výhodou je kontrola hladiny cukru v krvi u pacientů s diabetem typu 2. Polyfenoly přítomné ve víně zajišťují řádnou funkci hormonů, jako je inzulín, který reguluje glukózový metabolismus. Právě tak tedy drží hladinu cukru v krvi pod kontrolou.

Omlazuje

Díky antioxidantům obsažených ve víně, nedochází k poškozní buněk vlivem vloných radikálů. Tím se vlastně zpomalují problémy související s vyšším věkem, jako jsou výpadky paměti nebo vrásky. Takže ano, pokud chcete zůstat o pár let mladší, občas si dejte sklenku vína.

Jako mnéžství je vhodné vypít?

Ženy mohou vypít zhruba dva sklenky týdně, více není vhodné. Víno sice má své plnohodnotné přínosy pro lidské zdraví, ale to neznamená, že by se mělo konzumovat nonstop.

Víno však ale není jediným zdrojem antioxidantů a blahodárných látek – obsahují je například některé druhy ovoce, zelenina, obilí a voda. Nadměrná konzumace vína může vést k nárůstu tělesné hmotnosti a samozřejmě jako jiná forma alkoholu, zapříčinit kocovinu a spustit návaly migrény, zvýšení triglyceridů a jeho nadměrná konzumace může dokonce vést k selhání jater.

Proto kombinujte mírnou konzumaci akoholu spolu se cvičením a zdravou stravou, jedině tak budete své tělo udržovat fit a mladé i s pár skleničkami navíc.

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *