Umíte při pohybu držet správně tělo?

Napsal

Umíte při pohybu držet správně těloSvalová a kloubní rovnováha se získává pravidelným cvičením, které slouží jako prevenci nepohyblivosti, nemocí, psychického vyčerpání a únavy. Velice důležitá je metodika cvičení, aby se právně zapojily svaly, které mají být použity při dané cvičební aktivitě. Pokud se při chůzi či běhu trochu hrbíte, přečtěte si náš článek.

Budete pohybliví i zdraví

Cvičení vyrovnávání svalových dysbalancí a zlepšení kloubní pohyblivosti je nutné zapojit do svého denního režimu. Nejenom jako prevence bolestí zda, ale také jako prevence osteoporózy, artritidy, obezity a vysokého krevního tlaku. Existuje mnoho podob preventivního cvičení, které pracují se zády: zdravotní tělesná výchova, pilatek, powerjóga, klasická jóga, cvičení na míčích, strečink i různé formy rehabilitačních cvičení.
Cvičením lze tyto problémy napravit a zlepšit psychickou i fyzickou kondici. Při intenzivním, například aerobním, cvičení dochází ke spalování přebytečných tuků, a vyplavování hormonu štěstí – endorfinu. Proto, abyste mohli tento pocit zažít, je nutné, aby záda byla v pořádku, aby vztahy mezi jednotlivými svaly byly v harmonii a souhře a aby sval, který je určený k aktivitě, byl používán s eventuálním zapojením svalů, jež pomáhají tvořit daný pohyb.
Cílem je používat svaly, které potřebujete k danému pohybu. Ty svaly, které nepotřebujete, je nutno naopak nechat odpočívat.

Máte tělo pod kontolou

Základem je vzpřímený postoj. S ním můžete dobře dýchat a energie může správně proudit. Vzpřímený postoj vypadá jako zdánlivě lehká pozice, ale při delším stání se projeví různé dysbalance na těle. Už jen první pohled na člověka vypovídá o jeho různých problémech.
Shrbená ramena, nesouměrnost jednotlivých svalů na pravé nebo na levé straně těla, nesouměrnost horizontu ramen, různé disproporce v osovém postavené páteře neboli odchylky od přirozeného zakřivené páteře. To všechno jsou vjemy, které může každý pozorovat na sobě nebo na druhých.

Správné držení těla

Stoj spojný, zpevněné svaly dolních končetin, váha rovnoměrně rozložena na obě chodidla plošně, stažené svěrače, trup vzpřímený, ramena jsou v jedné rovině, krční páteř v prodloužení s trupem, brada mírně dolů, aby krční páteř zůstala vyrovnaná. Paže jsou volně podél těla.
O správném držení těla rozhoduje postavení hlavy, zakřivení páteře, pánevní sklon, postavení dolních končetin, nožní klenba. Je-li jedna již zmíněná část narušena, projeví se vše jako řetězová reakce na celém těle.

Share

Recommended Posts

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *