Jakou si vybrat hudbu ke cvičení

Napsal

Jakou si vybrat hudbu ke cvičeníUrčitě mi dáte za pravdu, že cvičení bez hudby nemá smysl. Pro každý pohyb je ale vhodná jiná muzika. Na aerobik jsou nejlepší rychlé písně, kdežto na posilování tvrdá hudba. Na druhou stranu výběr písní nejvíce záleží na tom, co máte rádi. Oblíbené songy totiž dokáží rozpohybovat člověka natolik, až se v něm objeví neskutečná radost skákat, otáčet se či kroutit se. A výsledek? Pouze krásná postava.

Zatančete si

Tanec, taneční kroky a hodiny strávené v tanečních kurzech, kde vás taneční mistři naučili pár základních plesových tanců. Pokud si pod slovem tanec vybavíte tuto asociaci, pak můžete být příjemně překvapení. Moderní tanec totiž člověka nechá pořádně se vybouřit a vyřádit. Vyzkoušejte street dance, zumbu či orientální tance.
Pokud se tance chcete opravdu naučit, zapište se do tanečních kroužků, které probíhají jedno až dvakrát týdně. V opačném případě si tyto tance najděte na internetu a pusťte si k nim oddechovou ale svižnou hudbu. Uvidíte sami, jak s vámi bude mávat.

Jóga a pilates

I tyto druhy odpočinkového cvičení vyžadují hudbu. Při výběru si však dejte záležet. Tato hudba by měla být klidná, jemná, jednoduchá, bez slov a měla by lidskou duši pohladit a zároveň jí dodat ztracenou energii. Nejlepší jsou tóny harfy či klavíru, které mozek dobře vnímá a vstřebává. Některé lekce jógy a pilatek se ale bez hudby obejdou. Někteří odborníci jsou toho názoru, že ticho podporuje soustředění.

Kde zvolit klidnou a kde zase svižnou hudbu

To je dilema, které má ale snadné řešení. Snažte se držet následujících odporučení. Pokud začínáte například s posilováním a víte, že nemáte velkou výdrž, zvolte pomalejší tempo a v dalších lekcích pomalu zrychlujte, až se dostanete třeba k pěknému rocku. Záleží ale na vás, jakého výkonu chcete dosáhnout. Hudba vás k výkonu musí motivovat. Pokud „šlapete“ na ortopedu nebo běžíte na běžeckém pásu, pusťte si písně, které vás budou jakoby popohánět a ne tlačit. Vhodná je rozumně rychlá hudba. Nakonec – písně pro aerobik – jsou jasné. Pořádně svižné v rytmu disca, které tělo dokáží rozproudit.

Share

Recommended Posts

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *