Jak správně jíst po cvičení?

Napsal

Jak správně jíst po cvičení?S pouhým cvičením sami o sobě nezhubnete. Vaše přijímaná strava hraje velmi důležitou roli. Pokud trávíte hodiny dřiny v posilovně a stále postrádáte ten správný tvar, možná váš problém tkví právě ve stravování po cvičení. Jak byste se tedy měli správně stravovat, abyste skutečně zhubli?Jídlo před cvičením a po cvičení by mělo být navrženo tak, aby dodalo tělu tu správnou výživu a látky, samozřejmě bez následku přibývání na váze.

Většina lidí dělá tu chybu, že se vrhne hned po cvičení na samé kalorické bomby. Pokud jste se začali pravidelně věnovat cvičebnímu programu, který byl speciálně navržen tak, abyste zhubli, pak je třeba věnovat zvláštní pozornost stravě, kterou po něm konzumujete. Měli byste přijímat takové potraviny, které tělu pomohou doplnit vyčerpané zásoby energie. Po cvičení pijte hodně tekutin k udržení vnitřní hydratace těla, protože při pocení ztrácíte z těla spoustu vody.

Jaké se stravovat po cvičení

Dopřát si nějaké jídlo byste měli zhruba za hodinu po skončení cvičení. Měly by to být především bílkoviny a sacharidy, jelikož i tyto důležité složky při vydávání energie ztrácíte. Tělu pomohou dopřát ztracené živiny. Navrhněte si proto takový plán, který bude splňovat alespoň polovinu počtu kalorií, které byly při vašem cvičebním výkonu spáleny.

Protejnové koktejly

Po tréninku jsou velmi vhodnou formou dodání energie také právě protejnové koktejly. Jsou velmi výživné a umí zasytit. Obsahují též bílkoviny. Kromě nich byste se však měli snažit přijímat i jiné zdravé potraviny, jako je nízkotučný tvaroh, vaječné bílky, pečený kuřecí plátek, protejnové tyčinky, saláty, tmavý chléb, odstředěné mléko, celozrnné obiloviny jako je oves a spoustu ovoce kvůli draslíku (nejvíce ho obsahují banány).

Po cvičení si můžete také dopřát například opečený vícezrný chléb společně s vaječným bílkem, zeleninovou omeletu, čerstvý ovocný salát bez cukru či šlehačky. Tuňákový sendvič s nízkým obsahem tuku, hnědou rýži, grilovaná kuřecí prsa nebo oves společně s nízkotučným mlékem.

Stravování, které bude obsahovat nízký obsah tuků a zároveň bude nutričně vyvážené, pomůže ke zrychlení vašeho metabolismu, ale také poskytne vašemu tělo potřebné živiny.

Snažte se vyvarovat smaženému a tučnému jídlu. Nezapomeňte nad vlastním stravováním udržovat kontrolu a nepřejídejte se. Po tréninku však nikdy nezůstávejte hladoví, jelikož vašemu tělu nadělá více škody než užitku.

Share

Recommended Posts

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *