Jak hubnout s úspěchem

Napsal

Jak hubnout s úspěchemÚspěšně zhubnout znamená pro většinu žen hubnout zdravě. A zdravě hubnout znamená hubnout pomalu a přitom dlouhodobě změnit své stravovací návyky. Jestliže k tomu připojíte více tělesné aktivity, je to smysluplná a účinná možnost, jak dosáhnout váhy, při které se budete cítit dobře a také i ji udržet.

Blesková dieta – ne, děkuji

Pokud chcete opravdu zhubnout, nesmíte v žádném případě přistoupit na radikální „bleskové“ diety nebo odbourávající „cash“ kúry. Takové procedury bývají často jednostranné, nabízejí příliš málo energie a živin, ale hlavně s sebou přinášejí spoustu zákazů. Něco takového je velmi těžké vydržet a především je to nesmyslné a nezdravé. Hladověním nemůže nikdo zhubnout. Dochází pak totiž k tzv. jo-jo efektu.

JO-JO efekt

Kila dolů, kila nahoru – prudký úbytek a stejně tak prudký nárůst vaší váhy – jako jo-jo. Jak tomu dochází? Příčinou je dědictví od předků nebo tělu vlastní úsporný režim.
Jsme geneticky naprogramovaní tak, že vydržíme delší dobu bez potravy, dokud se spotřeba energie nesníží na minimum. Když pak tento nouzový stav pomine, ukládá si tělo vše, co může přeměnit na energii, aby mohlo překonat další neočekávanou hladovku. Problém je v tom, že tělo nedokáže rozeznat opravdový nouzový hlad od dobrovolné diety.

Co se děje při krátkodobé dietě

V praxi funguje náš geneticky program asi takto : když někdo nasadí radiální dietu, dostává z potravy příliš málo energie. Látková výměna „přepne“ na nouzový program a bazální metabolismus klesá. To znamená, že tělo spaluje méně energie. Po ukončení diety pracuje metabolismus stále na nízké úrovni. Jenže člověk začne jíst zase stejně jak opřed dietou, a tak vznikne přebytek energie. Ten pak putuje do tukových zásob. Časem je látkový výměna úplně vyvedena z rovnováhy. Z toho plyne ponaučení – čím přísnější dieta, tím větším nadváha.

Nejlepší je přeprogramovat sami sebe

Úspěšně a zdravě zhubnout může jen ten, kdo dlouhodobě snižuje přísun energie a zároveň sportem dostatečně spaluje kalorie. Tělu tato kombinace velmi prospívá. Je stále v pohybu a dostává pouze tolik energie, kolik skutečně potřebuje. Při hubnutí nezáleží tolik na kaloriích, jako spíš na dostatečně rozmanité stravě plné vlákniny s pestrou paletou životně důležitých živin.
Cílem je snížení konzumace živočišných tuků a cukrů, a také alkoholu. Brzy ucítíte, že tímto programem jste na nejlepší cestě k redukci své stávající váhy.

Share

Recommended Posts

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *